10. Verrassend mooi Wallonië

22 juni 2014 - Walhain, België

Het navigeren is een speciale opgave tijdens deze reis. We gebruiken verschillende manieren:

De basis is natuurlijk de route zoals is beschreven in Emo's reis van Dick de Boer. Deze is (vanuit de leunstoel) verder uitgewerkt door ….. Die route is in Google Maps in te laden en ook nog wel in een off line te gebruiken kaartprogramma. We zetten bij de autonavigatie de instelling op snelwegen vermijden. Ook de zandwegen vermijden we, door schade en schande wijs geworden, want we rijden op “kortste route”!

Vervolgens proberen we op de autonavigatie een route te plannen langs diverse punten die wij belangrijk vinden op de route. Onze GPS heeft die mogelijkheid. Dan gaan we op pad. Willy heeft de tablet met de offline route op schoot. We doorkruisen op deze manier op allerlei wegen, maar vooral kleine (!). Dat levert voortdurend bijzondere, en soms ook wel spannende situaties op. De weg gaat b.v. toch over in een zandweg of de weg is zo smal dat rijden daarop met onze vrij forse camper toch echt niet handig is. We rijden dus omzichtig elke afslag tegemoet en Willy navigeert bij als dat nodig is. We ervaren op deze manier dat Wallonië nog vol ligt met Macadam- en kasseienwegen, maar vooral ook dat Wallonië buiten de grote wegen mooi is!

1. Lineke:
    23 juni 2014
    Hoi Willy en Daan,
    Wat een leuk idee. Dick kent die macadamweggetjes ook goed in België van de voorjaarsklassiekers. Jammer dat ik nu pas begin te lezen nu jullie weer huiswaarts keren. Bij het vervolg van de route graag eerder bericht.
    Groet,
    Lineke