9 Naar Wallonië

18 juni 2014 - Walhain, België

Deze dag wilden we naar een Motte-kasteel in de buurt. Dat kasteel stond er nog wel, maar van de oorspronkelijke staat was weinig meer te herkennen. Dichtbij liep de “Romeinse kassei”, de oude, kaarsrechte Romeinse heirweg, die  dus nog steeds bestaat. We achtten de kans groot dat Emo die zal hebben genomen om zijn weg te vervolgen.Kluizenaars Bij Borgloon bevond zich een grote, en in zijn oorspronkelijke vorm, zeer oude kapel aan deze weg. We aanschouwden opnieuw het Rijke Roomse Leven van vroeger en nu!

Later op de dag kwamen we aan bij het reusachtige (herbouwde) klooster in Helecine, op de taalgrens zo'n beetje. Er werd nu o.a. bier gebrouwen (was lekker) en de grote kloostertuin is in een prachtig park omgetoverd.

voormalig klooster in Helecine

1. Geert W. Smegen:
    18 juni 2014
    Daar zijn we weer. Verslag 8 kwam bij mij niet door. Geeft niet, ik heb die wedstrijd (3-2) thuis gezien. Je zit er wel mooi bij daar. Leuk van die kleine antenne. Bij ons zitten camperaars tijden te prutsen om de goede zender te vinden. Eh het bier ( of was het chocomelk) smaakte goed.
    Met groet!!